Λουλούδια που μαράθηκαν νωρίς / Flowers fade early

Σκηνοθεσία/Direction: Ματθαίος Φραντζεσκάκης, Βίκη Αρβελάκη / Matthaios Frantzeskakis, Vicky Arvelaki
Σενάριο/Script: Ματθαίος Φραντζεσκάκης / Matthaios Frantzeskakis
Διεύθυνση Φωτογραφίας/Photography: Σταύρος Παπαδημητρίου, Κυριάκος Χαριτάκης, Δημήτρης Κυριακάκης / Stavros Papadimitriou, Kiriakos Haritakis, Dimitris Kiriakakis
Μοντάζ/Edit: Βίκη Αρβελάκη / Vicky Arvelaki
Μουσική/Music: Ψαραντώνης (Αντώνης Ξυλούρης), Ψαρογιώγης (Γιώργης Ξυλούρης), Γιάννης Παπατζανής, Γιάννης Πολυχρονάκης / Psarantonis (Antonis Xilouris), Psarogiorgis (Giorgis Xilouris), Giannis Papatzanis, Giannis Polixronakis
Παραγωγός/Production: Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης / Crete Cultural Organization
Χώρα Παραγωγής/Country: Ελλάδα / Greece
Διάρκεια/Duration: 65'
Έτος Παραγωγής/Year: 2018
Γλώσσα/Language: Ελληνικά / Greek
Υπότιτλοι/Subtitles: Aγγλικά / English

Περίληψη/Synopsis:

Χαράματα 28ης Αυγούστου 1944, Χανιά, Κρήτη. Οι Γερμανοί κατακτητές κυκλώνουν το μικρό χωριό Κακόπετρος στον σημερινό Δήμο Πλατανιά. Φεύγοντας το απόγευμα, το ναζιστικό μίσος αφήνει πίσω του 23 νεκρούς, άδεια, λεηλατημένα σπίτια και τις ψυχές των επιζώντων ισοβίως σημαδεμένες. Πέντε επιζώντες θυμούνται και αφηγούνται εκείνη τη βροχερή Δευτέρα αλλά και την υπόλοιπη ζωή τους όπως χαραγμένη - από τον πόνο - συνεχίστηκε.

Dawn of August 28th, 1944. Crete. During occupation the German conquerors surround the small village called Kakopetros, located today in the Municipality of Platanias in Chania. In the afternoon when they depart, Nazis leave 23 dead people behind. They also leave empty, looted houses, and the souls of the people of this village, eternally wounded. Five survivors open their chest of fragile memories and remember what happened at that rainy Monday. They recall the facts and share how painful their life was the following years.

Βιογραφικό Σκηνοθέτη/Biography:

Ο Ματθαίος Φραντζεσκάκης γεννήθηκε στα Χανιά, όπου και μεγάλωσε. Σπούδασε μαθηματικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει κάνει κύκλους σπουδών στην δημοσιογραφία, στην διοίκηση μονάδων πολιτισμού, τον κινηματογράφο και την διοίκηση φορέων Κοινωνικής Οικονομίας. Από το 1995 δίδαξε σε δομές της τυπικής και της άτυπης εκπαίδευσης. Έχει εργαστεί σε έντυπα, ραδιόφωνο και τηλεόραση. Από το 2000 ασχολείται με τον κινηματογράφο και ιδιαίτερα με την εκπαιδευτική του διάσταση. Από το 2002 διευθύνει την Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης και την εφημερίδα πολιτισμού Πυξίδα της Πόλης. Για τέσσερα χρόνια (135 εκπομπές) είχε την ευθύνη σχεδιασμού, την επιμέλεια και την παρουσίαση της εκπομπής ΕπιΣκέψεις στην τηλεόραση ΚΥΔΩΝ με συναντήσεις- συνεντεύξεις – πορτρέτα-ντοκιμαντέρ.Έχει συνυπογράφει το σενάριο του ντοκιμαντέρ Άλλος Δρόμος Δεν Υπήρχε, σε σκηνοθεσία-σενάριο Σταύρου Ψυλλάκη. Επίσης υπογράφει το σενάριο και την σκηνοθεσία του ντοκιμαντέρ (Ειδικό) Σχολείο. Γεύση απ΄ τον Παράδεισο. Συμμετείχε στην παράγωγη αρκετών ντοκιμαντέρ , εκπαιδευτικών ταινιών καθώς και στην διοργάνωση δεκάδων εκδηλώσεων. Συντονίζει την δράση ''Κρήτη, Προφορική Ιστορία / Crete Oral History". Είναι διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων και της εκπαιδευτικής δράσης cineΜαθήματα.

Matthaios Frantzeskakis was born in Chania where he grew up. He studied Mathematics at the Aristotle University of Thessaloniki. He has completed courses in journalism, civil engineering, film and social economy administration. Since 1995 he has taught formal and non-formal education structures. He has worked in print, radio and television. Since 2000 she has been working with cinema and especially with her educational dimension. Since 2002 he has been running the Cultural Society of Crete and the newspaper Culture of the City. For four years (135 shows) he was responsible for designing, editing and presenting the show Conversations on KYDES TV with interviews-interviews-portraits-documentaries. He has co-authored the scenario of the documentary Other Road There Was No in script-stage by Stavros Psyllakis. He also signs the script and directing the documentary (Special) School. Taste from Paradise. He participated in the production of several documentaries, educational films as well as in the organization of dozens of events. It coordinates the action "Crete, Oral History". He is the director of the Film Festival of Chania and the educational action cineMaints.

Η Βίκη Αρβελάκη γεννήθηκε στη Γερμανία, όπου και μεγάλωσε. To 2001 αποφάσισε ότι ούτε το πτυχίο της σαν βοηθός μικροβιολόγου, ούτε και η προοπτική της γερμανικής διδασκαλίας την εξέφραζε και ξεκίνησε να δουλεύει σε τηλεοπτικό σταθμό της Κρήτης. Ανάμεσα σε άλλα δοκίμασε την τύχη της και μπροστά από τον φακό, αλλά την κέρδισε ο ρόλος πίσω από τις κάμερες και συγκεκριμένα στα ντοκιμαντέρ. Στη διαδρομή αυτή είχε την τύχη να συναντήσει σκηνοθέτες οι οποίοι της ενίσχυσαν την ιδέα της ότι το ντοκιμαντέρ πέρα ένα αρκετά διάφανο φίλτρο προς την πραγματικότητα είναι κι ένα είδος οφειλής μας προς την αλήθεια. Από το 2009 έχει σκηνοθετήσει δυο σειρές ντοκιμαντέρ των 12 επεισοδίων («Άγνωστη Κρήτη» & «Ενδέκατη Ώρα») - και αρκετά αυτοτελή ντοκιμαντέρ - για τη Νέα Τηλεόραση Κρήτης, όπου εργάστηκε επί πολλά χρόνια. Σήμερα σκηνοθετεί ανεξάρτητα ντοκιμαντέρ, μεταξύ αυτών και το ντοκιμαντέρ Στα Σκοτεινά στην Κρήτη που ήταν υποψήφιο στα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου το 2017. Ασχολείται επίσης μέσω διάφορων project με την διαχείριση οπτικοακουστικού υλικού, αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητά του ως ανεκτίμητη πηγή πληροφοριών για την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Είναι υπεύθυνη διαχείρισης παραγωγής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων.

Vicky Arvelaki was born in Germany where he grew up. In 2001 she decided that neither her diploma as a microbiologist assistant, nor the prospects of German teaching, expressed her and started working on a television station in Crete. Among others, she tried her luck and in front of the lens, but the role behind the cameras stole her heart. At her 30s a new chapter in documentary filmmaking just started. On this journey she was fortunate enough to meet directors who inspired her to continue her path. Since 2009 he has directed two series of 12 episodes ("Unknown Crete" & "Eleventh Hour") - and many independent documentaries - for Nea TV, where she worked for many years. Today she directs independent documentaries, amongst which the documentary In the Dark in Crete, which was nominated for the awards of the Hellenic Cinema Academy in 2017. She is also involved in various audiovisual material management projects, recognizing their importance as a valuable source of information about history and culture. She is responsible for the production of the Chania Film Festival.

TOP